نحوه نوشتن رزومه هیبرید (ترکیبی)
نوشته شده توسط : مژده

اگر شما دو سه سال سابقه کاری مرتبط و خوب داشته باشید، کارتان برای ساخت یک رزومه کاری خیلی راحت است؛ شما با استفاده فرمت معمول رزومه یعنی فرمت کرونولوجیکال می توانید یک نمونه رزومه حرفه ای برای خود بسازید.

اگر هم به تازگی کار خود را شروع کرده اید، یا در شغل های خلاقانه مثل کارهای گرافیکی و هنری فعالیت دارید، باید از فرمت رزومه نویسی عملکردی یا همان فانکشنال برای ساخت رزومه کاری خود استفاده کنید.

اما اگر مسیر شغلی خود را تغییر داده اید یا شغل های تمام وقت کمی داشته اید، شما نیاز به یک رزومه هیبرید یا همان رزومه ترکیبی دارید. در این مدل از رزومه کاری، تمرکز بر روی مهارت هایی است که در حین کار کسب کرده اید.

در ادامه می خواهیم نحوه ساخت یک رزومه ترکیبی حرفه ای را با یکدیگر بررسی کنیم.

برای تبدیل تاریخ استفاده از تقویم آنلاین پیشنهاد می شود.

 

انواع رزومه

نکاتی که باید رعایت کنید.

قبل از این که شروع به رزومه نویسی کنید و همه سوابق شغلی و مهارت هایی که دارید را در یک برگه سفید بریزید، باید هدف روشنی در ذهن خود داشته باشید. برای شروع رزومه نویسی از نکات زیر پیروی کنید.

 

1. قبل از هر چیز دستاوردهای خود را مشخص کنید.

برای ساختن یک رزومه حرفه ای، نیاز دارید که به عقب برگردید و سوابق کاری، دستاوردها و مهارت های برجسته خود را که در طول سال های کاری به دست آورده اید را مرور کنید. این کار به شما کمک خواهد کرد تا به خوبی تشخیص دهید که بخش توصیف شغلی روزمه خود را چگونه بر اساس روش ترکیبی یا همان هیبرید پر کنید.

زمانی که لیست مهارت های خود را آماده کردید، برترین و با ارزش ترین مهارت های خود را که به نحو احسن نشان دهنده ی توانایی و قابلیت های شما و همین طور مناسب بودن شما برای شغل آینده تان است را انتخاب کنید.

 

2. از مثال های کمّی و قابل اندازه گیری استفاده کنید.

مثال های کمی و قابل سنجش بیشتر از هر زمان دیگری برای موفقیت رزومه شما، اهمیت دارند. با فضای کم و محدودی که برای بخش سوابق شغلی دارید، این خیلی مهم است که بتوانید نشان دهید که مهارت هایی که به دست آورده اید، خروجی موفقیت آمیزی داشته است.
برای کمک به نمایش هر چه بهتر مهارت هایتان می توانید از روش (STAR (Situation, Task, Actions, Result استفاده کنید.

 

منبع:
https://blog.yar.cloud/%d9%86%d8%ad%d9%88%d9%87-%d9%86%d9%88%d8%b4%d8%aa%d9%86-%d8%b1%d8%b2%d9%88%d9%85%d9%87-%d9%87%db%8c%d8%a8%d8%b1%db%8c%d8%af-%d8%aa%d8%b1%da%a9%db%8c%d8%a8%db%8c/





:: برچسب‌ها: نوشتن رزومه ,
:: بازدید از این مطلب : 64
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 فروردين 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: